Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)

MilieubewustDeelen Verswaren is zeer begaan met het mileu. Het begint al met de verlichting, verlichting is bij ons niet onnodig aan.
Onze verlichting in de opslagruimten gaat automatisch aan en na enige tijd ook automatisch weer uit.

Ons afval wordt gescheiden. Ons overtollige papier gaat naar een recyclebedrijf en het papier wat Deelen Verswaren gebruikt is gerecycled. Plastic wordt apart ingezameld.

Deelen Verswaren geeft veel aandacht voor duurzaam materiaal, energieverbruik, transport en logistiek. Denk daarbij aan lichtere verpakkingen, betere planningen, efficiënter vervoer en stillere en schonere vrachtwagens.

Het wagenpark van Deelen Verswaren is al jaren voorzien van roetfilters. Wij mogen dus zonder problemen alle steden in. Bij de aanschaf van nieuwe voertuigen is het milieu voor ons een belangrijk onderwerp.

De door ons gebruikte schoonmaakmiddelen zijn biologisch afbreekbaar en vormen geen gevaar voor de mens en het miilieu.

Onze koelcellen op de auto en de koelcellen op het bedrijf worden met grote regelmaat onderhouden en vormen hierdoor niet het minste gevaar voor het milieu.

Mede door deze maatregelen hoopt Deelen Verswaren bij te dragen aan een gezond en ecologisch verantwoord milieu.


Volledige Truckrange IVECO nu EEV

EEV staat voor Enhanced Environment-friendly Vehicle.
In het Nederlands is dit; “milieu vriendelijker gemaakt voertuig.

Vanaf 1 oktober 2009 werd in de Europese Unie de Euro 5 norm verplicht voor registraties van nieuwe voertuigen voorzien van een dieselmotor volgens de Heavy Duty norm (2005/55)

Zowel de Tector-motoren als de Cursor-motoren sloegen de Euro 4 norm over en maakten rechtstreeks de overstap van de Euro 3 norm naar deze Euro 5 norm. Om aan deze norm te kunnen voldoen zijn er meerdere technische oplossingen. IVECO heeft hier gekozen voor de oplossing die het laagste brandstofverbruik en de minste roetdeeltjes oplevert. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de SCR-technologie.

IVECO wilde echter beter én schoner, de volgende stap was : EEV

De verschillen met de Euro 5 norm is dat een EEV-motor ongeveer de helft minder koolwaterstoffen mag uitstoten, 33% minder fijn stof (PM of roetdeeltjes), 25% minder CO en 70% minder rook.

Om milieuvriendelijke trucks te stimuleren, stelden bepaalde landen milieuzones in en bieden transporteurs subsidieregelingen aan om sneller over te schakelen naar schonere trucks.

Zowel de Tector-motoren van de EuroCargo-range, als de Cursor 8, Cursor 10 en Cursor 13 motoren (met uitzondering 560 PK) van de Stralis- en Trakker-voertuigen voldoen aan deze EEV-emissienorm. Iveco als een van de grootste dieselmotorenfabrikanten is er wederom in geslaagd, deze EEV motoren te leveren zonder een roetfilter te moeten monteren. De exploitatiekosten voor de transportmarkt zullen bij de IVECO EEV motoren op hetzelfde lage niveau liggen als de Euro 5 motoren! Het brandstofverbruik en Ad-Blue verbruik is namelijk even laag als bij de Euro 5 versies.